پرش به محتوای اصلی

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است. در این مقاله ما می خواهیم تا به بیان کلیدی ترین تفاوت های میان پیاده سازی و طراحی سایت وردپرسی و طراحی سایت با روش سنتی (پیاده سازی از پایه با کدنویسی و برنامه نویسی) بپردازیم.

پرسشی بسیار مهم و جذاب برای شمایی که احتمالا میخواهید وب سایتی را داشته باشید، مطرح شده است؛ این است که ساخت و طراحی سایت وردپرسی در مشهد یا شهرهای دیگر انجام دهیم؟ یا با پیاده سازی سنتی و زبان های برنامه نویسی مانند: ASP.NET، PHP، JavaScript و همچنین با استفاده از کدنویسی های HTML CSS و … طراحی سایت خود را انجام دهیم؟

برای ساخت و طراحی سایت خود دو راه کلی داریم:

  1. استفاده از CMS ها مانند وردپرس که یک CMS فوق العاده قدرتمند است.
  2. توسعه و طراحی سایت با استفاده از زبان های برنامه نویسی و کدنویسی که به اصطلاح پیاده سازی سنتی است.

مزیت های استفاده از وردپرس:

  • کار کردن با وردپرس بسیار آسان می باشد.
  • دارای میلیون های افزونه و قالب است.
  • امنیت بسیار بالایی دارد.
  • دائما در حال بروزرسانی می باشد.
  • سئو فرندلی است.
  • و…

توجه داشته باشید که اگر تصمیم گرفتیم که پیاده سازی و طراحی سایت خود را از پایه انجام دهید یا آن را به شرکتی بسپارید و یا یک Web Developer استخدام کنید به ناچار نیاز دارید که موارد اجتناب ناپذیر دیگری همچون طراحی قالب، سئو، امنیت و… را هم در نظر بگیرید که هزینه‌های مالی و زمانی در بر خواهد داشت.

اجازه دهید اشاره ای داشته باشیم به یکی از مزیت هایی که افراد برای روش سنتی نام می برند و بسیار بر آن پافشاری می کنند و آن این است که شما به صورت سفارشی سازی (Customization) می توانید سایت خود را طراحی کنید.

حال برای فهم بهتر موضوع،‌ یک مثالی را خدمت شما عرض می کنیم:

فرض کنید شما در پی خریداری یک پیراهن برای خود هستید. اگر پیراهن را به سایت تشبیه کنیم؛ طراحی سایت با روش سنتی مانند این است که بروید پیش خیاط تا اندازه ی دقیق شما را بگیرد و دقیقا فیت بدن شما پیراهن را بدوزد. حال شما پیراهن خود را دارید، اما اگر شما لاغر شوید یا چاق شوید باید مجددا به خیاط مراجعه کنید تا در صورت امکان آن پیراهن را تنگ یا گشاد کند. در غیر اینصورت دیگر آن پیراهن قابلیتی برای شما جز دستمال گردگیری نخواهد داشت!

در طراحی سایت هم چنین است. اگر شما سایتتان را به برنامه نویس دهید تا پیاده سازی کند، باید بدانید که اگر افزودن یا تغییر قابلیتی بعد ها بخواهید در سایت خود داشته باشید؛ خودتان قطعا نمی توانید آن تغییر را انجام دهید مگر اینکه شما یک Web Developer باشید در غیر اینصورت باید به برنامه نویس مذکور مراجعه کنید تا با پرداخت مجدد وجهی به او، آن قابلیت جدید اضافه گردد. هرچند افراد یا شرکت های توسعه دهنده ی سایت به شما برای مثال تعهد پشتیبانی رایگان ۶ ماهه می دهند؛ اما آیا شما فقط در آن ۶ ماه اول ممکن است افزودن قابلیت یا تغییری بر روی سایتتان بخواهید؟

این هم باید در نظر داشته باشید که پس از اتمام طراحی سایتتان با این روش، تازه بخش مهمی از ماجرا شروع خواهد شد و آن هم بخش مدیریت و ادمینی سایتتان است.

افراد و شرکت هایی که به روش قدیمی و سنتی طراحی سایت انجام می دهند قطعا برای حل این موضوع و اینکه شما خودتان بتوانید سایتتان را مدیریت کنید و برای مثال محتوایی را در آن قرار دهید، پنل مدیریتی را طراحی می کنند. اما در نهایت برای اضافه کردن قابلیتی یا بر طرف کردن خطا ها (ERRORS) باید به خود فرد یا شرکت مراجعه کنید.

 

طراحی سایت با صرفه جویی در هزینه

حال مثال پیراهن را برای وردپرس میزنیم؛ طراحی سایت وردپرسی در مشهد یا هر شهر دیگری مانند این است که شما به بازار بروید و به سرعت و راحتی پیراهن مد نظر خود را از میان پیراهن های فروشگاه انتخاب نمایید.

اینطور بگوییم که، شما با طراحی سایت وردپرسی در هزینه های مالی و زمانی خود بسیار صرفه جویی می کنید.

اما یک پرسش مهم:

آیا در طراحی سایت وردپرسی برای اضافه کردن قابلیتی جدید، برای ما مشکلی به وجود نخواهد آمد؟

واضح است که در طراحی سایت با وردپرس هم قطعا ما به اینکه در آینده نیازمند اضافه کردن قابلیتی باشیم بر خواهیم خورد، اما تفاوتش با روش سنتی در این است که دیگر نیاز نیست شما یک Web Developer باشید یا استخدام کنید. زیرا به راحتی در بیشتر مواقع خودتان می توانید با قابلیت های بی شماری که وردپرس در اختیارتان قرار می دهد وب سایت خود را خودتان تغییر دهید.

حال شاید این موضوع ذهنتان را درگیر کند که کار با پنل وردپرس نیاز به یادگیری ندارد؟

طبیعتا نیاز دارد.

اما به این صورت که با آموزش های کوتاهی می توانید قابلیت های مورد نیازتان را فرا بگیرید(بدون نیاز به اینکه برنامه نویس باشید یا برنامه نویسی کنید) همچنین اصلا نیاز نیست تا تمام قابیلت های آن را یاد بگیرید.

ما در یابت آکادمی علاوه بر پشتیبانی رایگان و دائمی ای که خدمت شما سروران گرامی ارائه می دهیم، پس از تکمیل طراحی سایت شما، آموزش های مورد نیاز شما را برای مدیریت کامل وب سایتتان به شما ارائه می دهد تا اگر حتی نیازمند اضافه کردن قابیلتی هم بودید، خودتان به راحتی آن را به سایتتان اضافه کنید و حتی اگر نتوانستید، ما با پشتیبانی رایگان و دائمی ای که ارائه می دهیم آن را برای شما اضافه می کنیم.

ترک یک پاسخ

منو نزدیک

راه های ارتباطی

آدرس: مشهد، بلوار قرنی، چهارراه مجد، مجتمع ضامن آهو، طبقه 7+، واحد 702
شماره تماس: 9150060027 - 09931726431