پرش به محتوای اصلی

طراحی سایت در مشهد

حضور در اینترنت در دنیای امروز یکی از مهمترین فاکتورها در پیشرفت هر کسب و کاری است. به همین علت در چند سال اخیر طراحی وب اهمیت بسیار ویژه‌تری پیدا کرده است. ما در سایت آکادمی سعی کرده ایم تمام اطلاعات عمومی جهت آشنایی با ابعاد طراحی وب را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید از آن در آینده برای طراحی و توسعه وب‌سایت خود استفاده کنید.

اگر بخواهیم یک توضیح کلی و ساده در مورد طراحی وب بدهیم باید بگوییم که طراحی سایت، هنر برنامه ریزی و تنظیم محتوا در یک صفحه وب است.

تا شما بتوانید محتوای خود را با جهان به اشتراک بگذارید. افراد زیادی با اهداف مختلفی به سراغ طراحی وب می‌آیند و به خاطر اهدافشان ممکن است هر کدام از مدل‌های زیر را برای وبسایت خود انتخاب کنند.

نقش اصلی‌ای که طراحی وب ایفا می‌کند مربوط به شکل ظاهری یک وبسایت است که می‌تواند در تجربه کاربری بسیار موثر باشد.

سفارش سایت به یک شرکت طراحی سایت در مشهد، بیشتر منطبق با سلیقه مخاطبین خواهد شد؛ زیرا با فرهنگ و رسوم شهر آشناست و سلایق آنان را بیشتر می‌شناسد.

طراحی سایت چیست

بخش های اصلی طراحی سایت

پنج بخش اصلی در طراحی وب وجود دارد:

محتوا – این بخش شامل اطلاعات و نوع دسته بندی آنهاست. محتوای هر وب سایت توسط ساختار کلی مانند HTML گسترش پیدا میکند.

دید بصری – این قسمت از وب سایت معمولا توسط HTML , CSS و یا حتی Flash و یا عناصر گرافیکی دیگر ایجاد و گسترش داده میشود. این جنبه یکی از بارزترین بخش های هر وب سایت است اما مهمترین بخش نیست.

فناوری – درست است که میتوان محتوای وب سایت را توسط HTML و یا CSS گسترش داد اما مشخصا میتواند توسط سایر زبان ها و استانداردهای برنامه نویسی وب نیز گسترش یابد.

جابجایی اطلاعات – سرعت و قابلیت اطمینان و امنیت از جابجایی اطلاعات در بستر اینترنت بسیار مهم است و به صورت مستقیم با سخت افزار/نرم افزار و معماری شبکه ارتباط دارد.

هدف – دلیل وجود یک وب سایت. اغلب به این موضوع از جنبه اقتصادی نگاه میشود و یکی از عناصر مهم در طراحی هر وب سایت است. این عنصر با توجه به تصمیمات مدیران سایت جهت داده میشود.

انواع طراحی سایت

به صورت کلی سایت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند، که عبارتند از سایت‌های استاتیک و سایت‌های دینامیک. در ادامه به شما خواهیم گفت که هرکدام از آن‌ها چه ویژگی‌هایی دارند و در چه زمینه‌هایی استفاده می‌شوند.

سایت‌های استاتیک

در سایت‌های استاتیک تنها قسمت فرانت اند انجام شده و هرکدام از صفحات سایت، جداگانه در سرور بارگذاری می‌شود.

همچنین امکان تغییر محتوای سایت توسط مدیر آن وجود ندارد. برای این کار باید یا یک طراح سایت را استخدام کنید و یا طراحی سایت را یاد بگیرید! البته امروزه با توجه به وجود سیستم‌های پیشرفته‌ مدیریت محتوا، مانند وردپرس، استفاده از سایت‌های استاتیک بسیار کمتر شده است. معمولا از این نوع سایت‌ها برای شرکت‌های کوچک که نیاز چندانی به تغییر محتوا ندارند، استفاده می‌شود.

سایت‌های دینامیک

در سایت‌های دینامیک با توجه به پویایی که دارند، هر دو بخش فرانت اند و بک اند اجرا می‌شود. بک اند در این نوع از طراحی سایت وظیفه پویا سازی وبسایت را بر عهده دارد. پویا بودن سایت به این معناست که تمامی محتوای سایت توسط مدیر سایت قابل تغییر باشد؛ به صورتی که می‌توانید هر روز یک محتوای جدید و متغیر در سایت خود بارگذاری کنید. نمونه این نوع سایت‌ها، سایت‌های خبری و مجله‌ای هستند.

طراحی سایت استاتیک و دینامیک

در این مقاله به طور کامل بیان کردیم که طراحی سایت چیست و انواع سایت و بخش های آن را نیز شناختید. با سایت آکادمی بهترین تجربه سفارش و طراحی سایت در مشهد را تجربه کنید.

ترک یک پاسخ

منو نزدیک

راه های ارتباطی

آدرس: مشهد، بلوار قرنی، چهارراه مجد، مجتمع ضامن آهو، طبقه 7+، واحد 702
شماره تماس: 9150060027 - 09931726431